Friday 14 June 2013

Pagi yang ceria!

Pagi ini aku terasa ceria sangat, kenapa? aku pun tidak tahu. Aku terasa seperti di dalam semangat baharu mengalir di segenap tubuh aku dan aku pun tidak pasti adakah ianya ini untuk seharian atau hanya sekadar dipinggiran. Aku berharap ia akan berlarutan dan bukanya hanya sekadar persinggahan. Bersemangatnya aku pada hari ini sehingga aku mencipta sejarah dalam hidup aku apabila aku dapat menghantar anak aku ke sekolah sebelum 06.45 pagi dan aku sampai ke mesin slide kerja tepat jam 07.18 pagi. 

Ini adalah sesuatu yang jarang aku dapat lakukan kerana sebelum ini paling awal pun aku dapat sampai pada jam 07.30 pagi. Fuh! dasyat jugak aku ni ni dikira riak ke?.. bukan aku riak cuma aku terharu dangan semangat aku ini dan yang paling aku rasa teruja adalah semangat aku nak menyelesaikan banyak perkara di tempat kerja. Mudah-mudahan aku akan dapat menyelesaikan banyak perkara yang tertangguh sebelum ini.

Kesimpulan dari semangat ini aku dapat ungkaikan bahawa semangat ini datangnya dari diri kita sendiri. Kita perlu berusaha untuk memajukan diri kita sendiri dan yang paling penting kita perlu mendampingi diri lebih rapat kepada yang maha Esa kerana hanya Dia yang mampu menjaga dan memajukan diri kita.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...