Saturday 15 June 2013

AAAHHHHHHHHHH kali ke 2.

Sekali lagi aku diuji oleh perasaan aku sendiri, kali ini aku didatangi oleh serikandi dari team yang hampir 6 bulan aku membawa diri. Entahlah kali ini aku rasa lain macam perasaan aku, terkejut campur terharu pun ada dan serta merta aku terasa sesuatu perasaan sedang menguasai fikiran dan diri aku. Kata-kata serikandi ini betul-betul menusuk dan menikam perasaan aku terhadap kenangan sewaktu bersama team tersebut. Aku sangat menghormati serikandi walaupun pelbagai cerita yang aku dengar tetapi dari awal sekali aku bersama team ini sememangnya sudah mengagumi dan menghormati tentang semangat dan perjuangan beliau. Masuk ini kali kedua aku berbicara dengan si serikandi walaupun hanya sebentar tapi aku benar-benar tersentuh dengan kata-kata dan semangat yang beliau tunjukkan. Maka terpanculah dari mulutku samada dari perasaan aku yang benar atu khayalan aku pun tidak pasti In Sha Allah tahun 2014 akan aku kembali disambut dengan satu senyuman dari sahabat-sahabat aku yang ada bersamanya.

Petangnya pula, aku terserempak dan berbual dengan sifu aku yang banyak mendidik dan mengajar aku menjadi seorang pejuang. Dari raut wajahnya aku benar-benar terharu dengan kata-kata beliau yang sungguh menyentuh hati dan perasaan serta semangat lamina aku. Walaupun sedikit sahaja kata-kata beliau tetapi cukup untuk merentap rasa menusuk kalbu sehingga aku lemas di arus keegoan aku yang semakin hari semakin menipis. Aku semamangnya menghormati sifu aku ini kerana semangat, pengalaman, ilmu dan ketabahan beliau mengahadapi pelbagai dugaan dan ujian di dalam perjuanan tidak dapat ditandingi oleh ahli team yang lain. Pada satu ketika seperti ada satu pakatan untuk menyingkirkan beliau tetapi Allah lebih hebat dari manusia walaupun pada hari ini beliau digantung tugas bersama team ini, tetapi semangat dan kecekalan beliau masih dapat dirasai di dalam team ini. Hasil dari perbualan aku dan sifu menyebabkan terpancul perkatan bahawa aku akan kembali menyambung perjuangan sifu cuma tarikh dan waktunya tidak ditetapkan lagi dan aku cuma berjanji akan kembali dan melupakan apa yang telah terjadi serta perkara yang sama aku ucapkan kepad serikandi cuma masanya menjadi lebih pendek lagi, In Sha Allah lepas raya saya akan kembali jika dijemput lagi.

Apa yang bermain difikiran aku adalah, adakah ini petunjuk atau pembuka jalan dari Allah yang maha Esa bagi aku kembali ke team ini setelah berhari-hari aku memohon akan diberikan petunjuk dan jalan yang benar tentang tindakan aku ini. 

Dua persitiwa yang aku tidak jangka dan disambung pula dengan persitiwa pagi tadi disebuah warung aku bertemu pula dengan salah seorang rakan team yang aku hormati dan pernah mencipta cerita "Patah Kaki" yang tak akan aku lupakan sepanjang hidup aku. Sekali lagi aku diajukan pertanyaan yang sama dan hanya sekitika tetapi menyentuh hati dan berlegar-legar difikiran aku kisah suka, duka, gelak, ketawa, sediah dan gembira sepanjang aku bersama team ini. Jika ini semua adalah petunjuk dariNya aku redha untuk meneruskan apa yang perlu aku lakukan demi kebaikan semua, sama ada aku atau siapa sahaja. Semoga ini akan mamberi sesuatu yang penuh bermakna dan menafaat kepada semua tidak kira mereka yang terlibat atau pun tidak dan semoga ia menjadi rahmat dan mendapat keberkatan dari Allah yang maha Esa.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...