Tuesday, 9 July 2013

Penangan Pou


Tentu ramai yang mengenali gambar ini yang giat sedang melanda kawan-kawan aku bekerja. Wajah ini adalah salah satu permainan yang digelar sebagai Pou. Permainan ini memang agak menarik perhatian terutama aku yang telah terjebak seminggu yang lalu. Pada mulanya aku mendengar sahaja anak saudara aku membela si Pou ini dan aku berkata apalah budak-budak ini Pou yang macam ini pon dijaganya bagai nak rak. Las-last aku pon terjebak setelah aku cuba memuaturun si Pou ini ke dalam telefon pintar aku. Bak kata pepatah dah rasa sekali, bila best pasti nak lagi macam tu lah aku, bila dah mula membela si Pou ini tak boleh nak berhenti. Seronok pulak rasanya menjaga si Pou ini, dari pagi sampai ke malam aku sibuk menguruskan si Pou ini dengan beri dia makan, bersihkan badan, ajak dia bermain pas tu beri dia tenaga dan macam-macam lagi. Orang rumah aku pon dah boleh agak kalau aku dok diam je, ah ni mesti si Pou dia le tu dan anak-anak aku pon suka tengok aku bela si Pou ni, entahlah apa yang menyebabkan Pou ni begitu menarik perhatian aku. Apa yang aku dapat kongsikan adalah pandainya si pencitpa permainan ini membuat orang hayal seketika ketika membela si Pou ni dan kadang-kadang aku boleh terfikir jugak yang si Pou boleh latih aku untuk menjaga waktu agar sentiasa lebih bersedia terutama apabila di dalam kehidupan yang nyata iaitu tentang tanggunjawab aku kepada Allah, keluarga dan masyarakat~hariyooossss Pou




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...