Friday 6 May 2011

Kau pergi jua......

Jam 3.00 pagi, aku dikejutan dengan deringan ton telefon bimbit aku. Ada sms rupanya. Aku mendapat berita tentang salah seorang sahabat aku yang telah berusia sekitar 60an, Aku lebih gemar memanggilnya Wak Selamat Kopi. Dia adalah seorang sahabat yang baik bagi aku kerana sifatnya yang suka tersenyum dan suka bergurau setiap kali aku berjumpa dengan dia tidak kira walau di mana sahaja bahkan bila bertembung sewaktu menunggang motor pun ia masih sempat bergurau dengan aku.

Selepas ini tiada lagi panggilan Wak! kabare dan akan dijawab dengan nada gurau waras alah keras..... dah ajal dia setaka hari ini. Aku akan mendoakan semoga roh dia akan dicucuri rahmat dan ditempatkan bersama-sama dengan orang yang beriman.

Bagi kita pula yang masih diberi kesempatan oleh Allah untuk melihat dan mendengar ini marilah bersama-sama muhasabah diri agar kita mendapat hidayah dan memperbaiki diri masing-masing agar sewaktu ajal kita tiba, kita dapat pergi dangan aman dan mendapat keredahan dariNya..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...