Thursday 5 May 2011

Aku melawat sekolah.....

Hari ini 5 Mei 2011, aku berpeluang melawat ke sekolah di sekitar tempat aku bertugas. Seronok rasanya aku bila dapat menjejaki kaki ke sekolah tersebut walaupun ia bukan sekolah lama aku, cukuplah mendatangkan memori sewaktu aku kat sekolah dahulu.

Ternyata amat berbeza susana zaman sekolah aku dengan sekolah sekarang dan murid-murid sekarang lebih berani berbanding dengan zaman aku bersekolah dahulu. Fasiliti sekolah pun sudah banyak berbeza berbanding dengan zaman kita orang dahulu. Bertuah mereka yang bersekolah di zaman ini.

Apa-apa hal aku ucapkan tahniah dan syabas kepada para guru dan juga cikgu yang telah banyak menabur jasa dan bakti kepada aku sehingga aku mnejadi manusia.. aku sayang cikgu!. Kepada para pelajar di luar sana jangan hampakan ibubapa dan musnahkan harapan para guru yang mendidik kita dengan penuh dedikasi, jasa guru tidak boleh dibayar dengan titisan air mata hampa tetapi biarlah dibayar dengan linangan air mata kejayaan berganda dunia dan akhirat.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...