Tuesday 10 May 2011

Inilah masanya....

Malam ini aku gembira sangat dan bersyukur kepada yang maha Esa di atas keberkahtan dan hidayahnya yang telah memberi aku semangat baru. Hari ini banyak perkara yang tidak disangka berlaku dan membuat aku bertambah yakin kepada perjuangan yang ikhlas akan dibayar oleh keikhlasan serta akan dipelihara olehNya. Walaupun pada mulanya aku kurang yakin tetapi setelah aku mencuba dan melihat sendiri respon dari mereka yang memahami menyebabkan aku berkeyakinan bahawa tiada sesuatu yang mustahil di dalam dunia ini, semuanya atas kehendak Allah penentu segalanya. Sekali lagi kita tidak boleh berpersangka buruk kepada Allah, kerana kalau hari ini kita tidak dapat mungkin lain hari kita akan perolehi kerana Allah lebih mengetahui mana yang baik dan mana yang buruk untuk kita.

Sekarang semua telah berada di depan mata, aku tak akan lepaskan peluang ini untuk membuktikan kepada mereka yang selama ini memandang rendah kepada aku bahawa Allah maha berkuasa, bukan kerana aku takbur atau riak tetapi aku ingin menggunakan peluang yang diberikan sebaik mungkin. Kesempatan ini juga aku ingin bersama-sama mereka untuk menaikkan nama baik jabatan aku. Inilah masanya untuk aku dan para pejuang meneruskan kesenimbungan perjuangan yang belum selesai demai anak bangsa yang seagama dengan aku demi masadepan mereka untuk kemajuan agama, bangsa dan negara.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...