Wednesday, 11 May 2011

Impian menjadi kenyataan?... hampir tiba.....

Setiap insan yang lahir di dunia mempunyai impian tersendiri termasuklah aku. Impian yang selama ini aku pendamkan hampir-hampir menjadi kenyataan dengan izinNya, insya Allah. Bersyukur ke atas rahmat yanag Allah berikan dan aku tidak sangka bahawa perkara yang selama ini aku rasa berat serta payah ingin dilakukan akhirnya diberi peluang oleh Allah untuk dilaksanakan semoga apa yang akan aku lakukan ini tidak akan lari dari landasan asal semangat perjuangan aku.

Beberapa hari ini aku sibuk membuat persediaan awal bagi merealisasikan impian tadi. Semoga Allah akan sentiasa memudahkan urusan dan perjalanan impian ini. Walaupun aku rasa letih dan kepala otak aku ni penat tetapi aku berazam untuk tidak menyerah kalah seperti yang pernah aku katakan peluang dan ruang yang datang tidak tentu akan datang sekali lagi. Oleh itu aku perlu melakukan dengan penuh bersemangat dan beritizam agar peluang yang dihidangankan ini akan menjadi satu memori yang terindah dan dapat memuaskan hati aku dan semua yang terlibat, lebih-lebih lagi pihak yang berkenaan.

Walaupun ini hanyalah salah satu status bidan terjun tetapi aku dan kumpulan aku akan cuba memberikan yang terbaik demi keikhlasan dan kejujuran kami di dalam perjuangan ini. Aku akan curahkan semua pengalaman dan pengetahuan yang aku ada untuk dikongsi bersama oleh mereka yang terlibat bagi membuka mata dan hati mereka bahawa Islam Boleh menjadi draf ikutan di dalam kehidupan.

Aku berdoa kepada yang maha Esa agar dikurniakan rahmat dan hidayah serta taufik kepada diri aku dan rakan-rakan serta pihak yang berkenaan supaya program yang akan kami jalankan ini sentiasa dirahmati dan diberkati serta sentiasa dipayung lindungan Allah dan agar Allah memudahkan setiap urusan dan perjalanan program ini. SK Seri Machap kami akan datang....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...