Wednesday 1 June 2011

Lama menghilang.....

Selamat kembali aku ucapkan kepada diri aku di ruang maya ini, dah lama aku tak berkesempatan nak mencoretkan sesutau di ruangan ini kerana kekangan masa dan kesibukan aku menguruskan sesuatu yang semuanya datang secara mendadak serta bertindih antara satu sama lain. Terasa kekok pulak aku ni sebab dah lama tak menulis apa-apa di sini. Hari ini telah masuk bulan Jun bermakna kita telah hampir menghabiskan setengah tahun pada tahun 2011 ini. Tempoh 6 bulan pertama ini banyak perkara yang tidak dijangka telah mendatang kepada aku sehingga aku pun merasakan ini adalah tahun yang amat mencabar kepada aku. Banyak perkara yang terpaksa aku selesaikan dengan segera dan penuh berhikmah agar ia tidak menjadi sesuatu yang sia-sia.

Kebanyakan perkara yang mendatang telah aku selesaikan, hanya satu sahaja lagi yang aku tidak dapat mencari jawapan yang kukuh untuk aku menyelesaikannya, hatiku berbelah bahagi, sudah puas aku berdoa memohon kepadaNya agar diberikan petunjuk jalan mana yang harus aku tempuhi. Allah maha kuasa dan aku tidak mahu berpersangka buruk kepadaNya dan aku akan tetap berusaha dan berdoa semoga Allah akan memberikan aku hidayah serta petunjuk yang kukuh untuk aku mencari jawapan yang kukuh demi masadepan aku dan keluarga aku.

Masa yang diberikan hanya tinggal 9 hari lagi untuk aku mendpat jawapan yang kukuh dari hati aku. Dalam masa 9 hari ini fikiran aku berceramuk menganalisa keputusan yang paling tepat untuk aku buat bagi memberi satu sinar baharu di dalam kehidupanku demi mengejar cita-cita dan impianku selama ini. Pelbagai petua aku dah lakukan tetapi masih payah untuk ku temukan jawapan sehingga terasa susah nak diluahkan. Aku yakin Allah akan membantu aku dalam jangkamasa terdekat ini........

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...