Wednesday 8 June 2011

Aku dilantik lagi....

Semalam 7 Jun 2011, bermulalah tugas pertama aku sebagai setiausaha Masjid di kampung aku, beberapa kali aku telah menolak tawaran untuk dilantik sebagai setiausaha tetapi akhirnya mereka berjaya menyakinkan semua orang-orang yang berkenaan untuk meletakkan nama aku sebagai setiausaha masjid yang baru. Tugas pertama aku adalah memanggil dan mengatur satu mesyuarat AJK Masjid dengan seluruh penduduk kampung. Semalam aku terpaksa mengupah anak-anak aku dan anak kawan aku untuk mengedarkan surat jemputan kepada penduduk kampung. ini adalah satu cabaran bagi aku, nak tak nak aku kena bertanggunjawab memegang amanah yang diberikan, aku yakin ini semua telah ditentukan oleh Allah.

Apa yang aku yang bermain dibenak kepala aku adalah, semakin aku ingin melarikan diri dari perkara ini semakin dekat lak perkara sebegini datang kepada aku. Baru-baru ini ada orang telah meluahkan perkara yang sama kepada aku tentang ketandusan pemimpin di dalam satu persatuan dan juga kumpulan yang telah lama wujud di tempat kediaman aku, akhirnya aku dapat mengelak apabila aku mencadangkan nama-nama yang hebat kepada sipengadu tersebut. Aku berdoa semoga krisis yang sedang melanda akan kembali selesai dan beberapa perkara yang agak mengusarkan penduduk kampung akan terlerai tanpa aku menjadi lagi orang pilihan............... ha! ha! ha! Aku kini ingin bebas .... sebebas burung berterbangan di angkasa.....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...