Monday, 10 December 2012

Cerita lagi..

Assalamu'alaikum Warahmatullahi Wabarakatuh! ........
Assalammualikum!... assalammualikum!... salamkum...! salamkun!! asssssalamkummmmm!!!!!! ish! mana le orang ni, lagi tadi kita bagi salam tak disapanya... ada orang ke tidak ni.
Tok! tok! tok! sekali ni kalau tak ada orang jawab memang tak ada orang.
Asaaaalaaammm mu'alaikummmmmm!!!!!!!. mm!, memang tak ada orang lah ni kalau macam tu tak apalah esok kita datang lagi mana tahu kalu esok dah ada.

Tanya orang le, mana tahu orang tu tahu :
1. Assalamu'alaikum! apa kabar, sihat?
2. Walaikumusalam! ya baik, sihat.
1. Tumpang tanya boleh?
2. Boleh.
1. Rumah ni tak ada orang ke?
2. Tah tak tahu... tak ada agaknya.
1. Dia pergi ke mana?
2. Manale aku tahu, kau tanya le kat tuan rumah tu.
2. Dah le aku sibuk ni...

Tanya orang lagi kot :
A. Assalamu'alaikum! apa kabar encik? Encik sihat hari ini..
B. Walaikumu salam! alhamdulillah... sihat.
A. Encik! maaf menganggu... boleh saya tumpang tanya?
B. Boleh apa salahnya. Nak tanya apa?
A. Encik tahu tuan rumah ni ada di rumah ke tidak? saya dah beri salam beberapa kali tapi tiada
jawapan.
B. Ooo tuan rumah ni, mmm setahu saya dia macam dah keluar, tadi saya nampak keretanya
keluar, ya pagi tadi.
A. Oh! macam tu ke.. patut le senyap sahaja, mm tak apalah encik terima kasih banyak-banyak,
lain kali nanti saya datang lagi.
B. Mmm! awak ni datang dari mana? ada apa-apa yang saya boleh saya sampaikan pesan?
A. Boleh juga. Tolong beritahu kepada tuan rumah saya kawan dari negeri sebelah datang.
B. Baiklah nanti saya sampaikan.
A. Terima kasih, encik! jumpa lagi.
B. Sama-sama, jumpa lagi.

Fokir-fikirlah mana yang elok heeeeee............................ 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...