Friday 22 July 2011

Sepanjang perjalanan...

Salam semua apo kabo... lamo dah aku tak tulis kat sini ni... kekok lak rasanya, alah cuba je le mana tahu datang idea nak tulis sesuatu kat sini, mungkin pengalaman aku sepanjang perjalanan aku ke sebuah bandar di pertengahan negara,  boleh kot dikongsi bersama. Aku bergerak pada 9 Jun 2011 tepat jam 4.15 pagi dan terpaksa berpatah balik setelah aku menyedari bahawa sesuatu dokumen penting tidak aku bawa bersama, setelah aku mengambil dokumen tersebut aku pun meneruskan perjalanan.

Perjalanan diwaktu pagi memeng best sangat kerana cuaca ketika itu amat nyaman inilah anugerah Allah kepada makhluknya. Jam 4.45 am aku sampai ke rumah orang tua aku, aku singgah untuk mengambil Abah aku yang akan menemani aku ke sana. Biasalah bila aku bersama Abah aku mulalah kami bergurau senda yang biasa kami lakukan setiap kali aku berjumpa danganya. Bapa aku memang sporting dan dah menjadi seperti kawan aku yang sejati, I LOVE U Abah. Abah juga banyak memberi semangat dan keyakinan kepada aku untuk aku meneruskan impian dan cita-cita aku ini thanks u Abah. Kami meneruskan perjalanan melalui lebuhraya utara selatan bermula dari pekan yang terkenal dengan barangan pasu dan bunga.

Jam telah menunjukan jam lebih kurang 5.45 pagi kami pun berhenti singgah untuk solat Subuh berjemaah di salah satu perhentian iaitu RNR Pagoh, tidak ramai lagi orang cuma ada beberapa orang sahaja, mungkin keranan masa masih awal lagi. Seperti biasa bila berjemaah aku le yang akan diangkat menjadi Imam, mengiggil aku dibuatnya keranan aku budak baharu belajar!. Selesai solat kami pun sarapan dahulu di situ, biasale sarapan di RNR nak tak nak kena juga le.. akan bersambung...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...